Palvelukuvaus, sopimus ehdot ja -ohjeet myyjille
Palvelukuvaus
AarreVakka Oy mahdollistaa kuluttajien kirpputorimyynnin sekä kädentaitajien ja lähituottajien tuotteiden myynnin vuokraamalla myyntipaikkoja. Myyntipaikan vuokraan sisältyy paikka, kassapalvelut sekä myyntitilityspalvelu. Lisänä on myyjille tarjottuna erilaisia maksuttomia ja maksullisia palveluita, jotka käyvät ilmi hinnastosta.
AarreVakka Oy:n alaiseuudessa toimivat LuoVakka ja Vuokravakka tarjoavat omia palveluitaan ja tuotteitaan AarreVakka:n myymälätiloissa. VuokraVakka vuokraa pienirtaimistoa. LuoVakka valmistaa, tuunaa ja myy kädentaitotuotteita, jotka valmistettu osin tai kokonaan luonnon-ja/tai kierrätysmateriaalista. LuoVakka myös välittää, kierrättää ja valmistaa kädentaitotuotteiden valmistusmateriaaleja, LuoVakka voi mahdollisesti myös järjestää kädentaitokursseja ja -ohjausta joko itse tai yhteistyössä lähiseudun pienyrittäjien kanssa. Tarjotut vuokrakohteet /-hinnat ja tuotteet sekä ajankohtaiset lisätiedot käyvät ilmi VuokraVakka ja LuoVakka osiosta AarreVakka:n nettisivustolta klikkaamalla alla olevia painikkeita, KUNHAN SAAMME SIVUSTOT VALMIIKSI.
Jotta voimme palvella teitä mahdollisimman hyvin ja jotta kaikki asiakkaat ovat tyytyväisiä, olemme koonneet laajan ohjeistuksen, jonka avulla varmistamme yhdessä kanssanne onnistuneet myynnit.
Varaamalla myyntijakson hyväksyt sopimusehdot ja-ohjeet, vakuutat palvelukuvauksen luetuksi ja ymmärretyksi sekä sitoudut noudattamaan niitä.
Myyjä
on myyntipaikan vuokraaja
Myyntipaikka
on vitriinihylly, snadihyllykkö, tavishyllykkö, multihyllykkö puotipaikka, kannatushyllykkö
Myyntijakso
7 aukiolopäivää
AarreVakka Oy ilmoittaa suljetut ajankohdat nettisivuillaan sekä liikkeen ovella ja niitä ei lasketa myyntipäiviksi
Pitkä myyntijakso
on useampi kuin kaksi (2) myyntijaksoa. Kerralla voi varata vain neljä (4) myyntijaksoa.
Myymälä
on AarreVakka Oy:n liiketila
Jeemly
Jeemly secondhand-palvelu: Kassa, varaus ja rekisteri-järjestelmä netissä
Myyntipaikka ja -jakso varaus sekä maksu
Varauksen voit tehdä AarreVakka:n kassalla. Itsepalveluhyllyn varauksen voit tehdä myös nettisivuillamme. Sähköposti tai muut mahdolliset viestikanavat eivät ole käytössä varausasioissa. Myyntipaikkojen kuvaus löytyy AarreVakka:n nettisivuilta
Myyntipaikka vuokrissa käytämme voimassa olevaa hintaa tai erikseen mainittua kampanjahintaa. Mikäli varaaja ei käytä tai peruutusehtojen mukaisesti peruuta varaustaan, peritään jakson vuokrahinta. Käyttämätön tai peruuttamattoman varauksen vuokrahinta voidaan periä myös myöhemmän ajankohdan myynnin yhteydessä. Myyntipaikkojen kuvaukset löytyvät kassalta ja AarreVakka:n nettisivuilta.
Luxuspalvelu, Vitriinihylly, Puotipaikka, Kannatushyllykkö tulee varata kassalta. Näitä paikkoja ja aikoja on rajoitetusti. Myös lisäpalvelut varataan kassalta tai puhelimitse.
Käytössämme on Jeemly-secondhand palvelu, jonka järjestelmä luo sinulle henkilökohtaisen asiakasnumeron ensimmäisen varauksen yhteydessä. Mikäli sinulla ei ole tunnuksia ennestään, voit rekisteröityä AarreVakka:n asiakkaaksi klikkaamalla allaolevaa rekisteröidy-painiketta. Rekisterissä tulee olla sinulta ajantasaiset yhteystiedot (nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja pankkitilinumero), joiden oikeellisuudesta tulee sinun itse huolehtia. Rekisteröitymisen voi tehdä myös kassalla.
Jeemly-palvelussa voit tehdä varauksen nettiselaimessa itsepalvelumyyntipaikalle, täyttää hintalaput (tulostus myymälässä), seurata myyntiäsi sekä päivittää henkilötietojasi reaaliajassa. Paikkavarauksen teet vasemman reunan ”tee uusi varaus”-painikkeella. Kirjain hyllyn numeron perässä ilmaisee hyllykön mallin (snadi, tavis, multi).
Pitkän myyntijakson varaaminen
Mikäli arvelet tarvitsevasi useamman myyntijakson, ilmoita siitä jo varausta tehdessäsi kassalla. Mikäli varaat suoraan Jeemlyssä, niin merkitse useampi jakso (max. 4 jaksoa/myyjä alkuun). Useamman kuin kahden peräkkäisen itsepalvelun myyntijakson (pitkä myyntijakso) varaaja maksaa aina 2-4 myyntijaksoa kerrallaan 3-7vrk ennen uuden maksamattoman myyntijakson alkamista. Mikäli uutta myyntijaksoa ei ole maksettu 2 vrk ennen vanhan maksetun myyntijakson päättymistä, katsotaan myyntiaika päättyneeksi kuluvan jakson loppuun.
Voit päättää myyntisi aiemmin kuin olet pitkää jaksoa varannut ilmoittamalla lopettamisesta kassalla tai puhelimitse 5 vrk ennen myyntijakson lopetusajankohtaa. Mikäli myyjä toivoo lopetusta ennen kuluvan myyntijakson loppua, niin alittuvia päiviä varatusta kuluvasta myyntijaksosta AarreVakka Oy ei hyvitä.
Myyntijakson ensimmäinen päivä
voit täyttää varaamasi myyntipaikan AarreVakka:n aukioloaikoina, sitten kun olet allekirjoittanut kirjallisen sopimuksen, maksanut ensimmäisen myyntijakson kassalla ja sinulle on tulostettu hinnoittelutarrat.
Voit myös varata aloituspalvelun, jonka hinnan ja palvelukuvauksen löydät AarreVakka:n nettisivuilta ja kassalta. Henkareita löydät myymälän takakulmauksesta. Henkarit ovat vain lainassa myyntijaksosi ajan, niitä ei saa viedä kotiin.
Tuotteiden tulee mahtua myyntipaikalle. Myymälän käytävien robottisiivouksen vuoksi tuotteet eivät saa tulla alahyllystä käytävän puolelle lattialle. Tavarat ei saa myöskään levitä naapurihyllyyn. Mikäli tuotteet tippuvat jatkuvasti tai eivät pysy hyllyn sisäpuolella tai myyntipaikka on siivouskehotuksesta huolimatta jatkuvasti sotkuinen, henkilökunnalla on yksinoikeudella oikeus järjestää ja poistaa osa tuotteista myyntihyllystä. Tästä koituu ylimääräinen järjestely-maksu (kts. hinnasto)
Hyllyjen päälliset (poikkeuksena Snadi-hyllykkö), sivupäädyt tai takaseinät tulee pitää tyhjinä. Myyntipaikkojen rakenteisiin, henkareihin tai muuhun kirpputorin omaisuuteen ei myyjät tai asiakkaat saa kiinnittää tarroja, teippejä, nastoja, ruuveja, nauloja, narua tai muuta ylimääräistä. Snadihyllyjen tolpparakenteisiin ei tule ripustaa mitään.
Pitkille vaatteille (juhlamekot, puvut) meiltä löytyy erillinen rekki, johon on varattu yksi (1) tuotepaikka jokaiselle itsepalvelumyyntipaikalle myyntijaksolla ilman lisäveloitusta. Pitkätuote sisältää aina myyntipaikkakohtaisen merkityn vaatehälyttimen, joka kiinnitetään kassalla. Lisäveloituksesta (kts. hinnasto) voit tuoda enemmän kuin yhden pitkätuotteen (sisältää erillisen merkityn vaatehälyttimen) MIKÄLI pitkätuoterekeillä on tilaa.
Kellot ja arvokkaammat korut yms. suosittelemme myymään vitriinipaikassa. Jokaiselle itsepalvelumyyntipaikalle on varattu myyntijaksolla yhden (1) kellon tai korun paikka kassalla olevaan myyntitiskiin ilman lisäveloitusta.
Myyntituotteet
Tuothan myyntiin vain kelvollista, ehjää, siistiä, puhdasta sekä hajutonta tavaraa ja vaatetta. Parhaimman myynnin saat myymällä kausituotteita, esim. luistimet talvella, kesätuotteet kesällä. Tarkistathan tavarasi ja sen kunnon ennen tuontia. Kuntoa arvioidessasi pidä mielessäsi ajatus: ostaisitko itse tuotteesi kuntoisen tavaran ja toimiiko tuote? AarreVakka Oy ei vastaa myyjän tuotteissa esiintyvistä vioista tai puutteista.
CD- ja DVD-levyistä voit halutessasi tuoda sisällön kassalle ja jättää pöytääsi kotelot hintamerkintöineen. Suosittelemme, että laitat levyt esim. kahvinsuodatinpussiin ja kirjoitat päälle levyn nimen ja viivakoodihintalapusta löytyvän tuotenumeron.
Merkkituotteissa olisi hyvä olla esimerkiksi alkuperäiset pesulaput paikoillaan, jotta mm. asiakas voi varmistua tuotteen aitoudesta. Varmuudella tunnistamamme piraattituotteet poistamme myynnistä. Sähkö- ja patterilaitteet tulee olla niin, että asiakas kykenee testaamaan laitteen kunnon liikkeessä. Patterilaitteisiin suosittelemme asentamaan toimivat patterit. Tuotteen mahdolliset viat tai puutteet tulee ilmoittaa hintalapussa tai sen kääntöpuolella. Tarkista, ettei tuotteesi kuulu kiellettyihin myyntituotteisiin.
Kielletyt myyntituotteet
AarreVakassa ovat:
- Tupakkatuotteet ja päihteet sekä niiden käyttövälineet, lääkkeet tai lääkkeiksi luokiteltavat tuotteet
- Aikuisviihde (laitteet, lehdet, dvd yms.)
- Ampuma-aseet sekä teräaseet (huom. keräilypuukkoja ja keittiöveitsiä/saksia saa myydä lukollisessa vitriinissä tai hälytinboxissa)
- Vialliset sähkö- ja patterilaitteet. Annamme sähkölaitteille vuorokauden palautusoikeuden. Jos tuote palautetaan, myynti vähentyy automaattisesti myyntitilin saldosta. Patterilaitteisiin suosittelemme asentamaan toimivat patterit.
- Elintarvikkeita ja eläintenruokia (poislukien lähituottajien puotimyynti. Lähituottaja huolehtii itse elintarvikehuoneistoilmoitukset ym. tuotteisiin liittyvän ilmoitusmenettelyn sekä tarvittavat tuotesisältöluettelot tuotteissa.)
- Tunnistettavat piraattituotteet tai uusien tuotteiden massajälleenmyynti (esim. tuontituotteet)
- Kemikaalit, hygienia tai kosmetiikkatuotteet
- Likaiset, kosteusvauriolle altistuneet tai voimakkaasti tuoksua liiketilaan tuottavat tuotteet
Pidätämme oikeuden poistaa myynnistä kielletyt tuotteet ja oikeuden päättää mikä kielletty tuote on. Ilmoitamme myyjälle ja pyydämme noutamaan tuotteen välittömästi pois liikkeen tiloista, vuorokauden sisällä liikkeen aukioloaikoina. Noutamattomat tuotteet siirtyvät Aarre-Vakka Oyn hallintaan ja omistukseen vuorokauden jälkeen ilmoituksesta ja se jatkokäsittelee tuotteen parhaaksi katsomallaan tavalla. Emme hyvitä paikkamaksua poistettujen tuotteiden vuoksi. Mikäli myyjä tuo kiellettyä tuotetta myyntiin ja aiheuttaa tuotteen kautta henkilö- tai esinevahinkoa, on myyjä täysin korvausvelvollinen tästä aiheutuvasta vahingosta.
Ollessasi epävarma tuotteesi sopivuudesta myyntiin, ole rohkeasti yhteydessä henkilökuntaamme.
Hinnoittelu
tehdään viivakoodatuille hintalapuille ja ne tulostetaan tarra-arkeille AarreVakka:n kassalla. Viivakoodi ohjaa myyntisi aina henkilökohtaiselle asiakastilillesi. Tuotteissa ei voi olla omia hintalappuversioita tai kopioita! Yksi arkki/myyntijakso on ilmainen.(Puotipaikka 1 arkki/4 jaksoa.) Arkki sisältää 30 hintalappua. Lisäarkkeja tulostamme sinulle hintaan 0,50€ /arkki. Hinnat voit joko kirjoittaa käsin mustekynällä tai tehdä ne helposti Jeemlyssä valmiiksi tulostettaviksi.
SUOSITTELEMME hinnoittelemaan tuotteet valmiiksi Jeemlyssä. Näin vältät tulkintakysymykset tuotteen hinnasta. Kun teet hintalaput sähköisesti, näet myös myynnin seurannasta kokonaismyynnin, tuotenumeron sekä tuotekuvauksen myydystä tuotteesta sekä tuotteen hinnan. Jeemly-palvelussa pääset hinnoittelemaan tuotteesi vasemman reunan valikosta kohdasta ”tuotteet” ja klikkaamalla ”Luo uusi arkki”-painikketta.
Mikäli haluat täyttää hintalappuarkin käsin, et näe tuotekuvausta myynnin seurannasta. Käsin kirjoittaessa mahdollisimman selkeällä käsialalla, jotta vältyttäisiin mm. mahdollisilta väärin tulkituilta numeroilta. Numero seitsemässä tulee käyttää poikkiviivaa numeron puolivälissä. AarreVakka ei vastaa väärintulkituista käsinkirjoitetuista numeroista myyntitilanteissa.
Emme myy tuotteita, joista puuttuu tuotekuvaus tai hinta, hinta on kynällä vaihdettu tai hinta on sutattu. Mikäli vaihdat tuotteen hintaa, tulee siitä tehdä aina uusi hintalappu vanhan tilalle. Jos tuotteessa on jotain huomautettavaa, ilmoita siitä hintalapulla tai hintalapun toisella puolella.
Hintalapun kiinnitys
Suosittelemme kiinnittämään hintalapun vaatteisiin ja muihin sopiviin tuotteisiin langan ja pahvilapun avulla (saatavana ajoittain kassalta) esim. vetoketjuun, ripustuslenkkiin tai napinläpeen. Hintalappua kiinnittäessä huomioi, että hintalapun koko viivakoodin tulee olla suora ja helposti luettavissa. Viivakoodia ei saa peittää (esim. maalarinteipillä).
Älä käytä
- nitojaa hintalappujen kiinnittämisessä vaatteisiin, koska se usein tekee tuotteeseen pysyvän reiän
- nuppineuloja, sillä ne voivat olla vaarallisia sinulle tai asiakkaalle ja usein hintalaput repeävät niistä vaatetta sovitettaessa.
Lasi- ja posliinituotteissa yhtenä tapana on leikata hintalappu tarra-arkista taustapapereineen ja joko teipata se kirkkaalla teipillä tuotteeseen tai avata tarra vain päistä kiinnitystä varten (keskiosa hintalapusta jää liimautumatta). Ostaja kiittää, kun ei tarvitse hampaat irvessä kynsiä hintalappua irti ostettuaan tuotteen.
Jos sinulla on ollut aiemmin AarreVakka:ssa myyntijakso (oma asiakasnumero) eri numeroisessa myyntipaikassa, voit käyttää nyt uudelleen myyntiin tuomasi tuotteen vanhaa, aiemmalla myyntikerralla, kiinnitettyä hintalappua, hinnan pysyessä samana, vaihtamalla vain paikkanumeron oikeaksi esim. mustekynällä vetämällä yli vanhan myyntipaikkanumeron ja lisäämällä viereen oikean.
Hintalaputtomat tuotteet
säilytetään kassalla. Myyjän tulee kysellä kadonneita tuotteitaan kassalta. Omistajattomat tuotteet siirtyvät kokonaisuudessaan vastikkeetta AarreVakka Oy:n omistukseen 14 vrk jälkeen löytöajankohdasta lukien. AarreVakka Oy ei vastaa varastetuista tai rikkoutuneista tuotteista.
Hälyttimet
Arvokkaimmat tuotteet suosittelemme suojaamaan kova- tai tarrahälyttimellä hintaan 0,10-0,50€/kpl. Tarrahälytin on kalliimpi sen kertakäyttöisyyden vuoksi.
Tarrahälytin kannattaa sijoittaa hintalapun alle tai vaatteen pesulappuun.
Kovahälyttimet kannattaa asentaa tuotteisiin siten, että vaijeri/nasta lävistää arkista leikatun tai pahville liimatun hintalapun. Jätä viivakoodi ja hinta näkyviin! Hintalapun repeämistä tai vaihtamista voi estää joko teippaamalla tai kontaktoimalla hintalapun ennen lävistystä. Olethan huolellinen kovahälyttimen neulaosion kanssa, ettei jää esim. lattialle vaaraksi itselle tai muille. AarreVakka ei vastaa lattialle jääneiden neulojen aiheuttamista vahingoista!
Vaatteissa kiinnitä kovahälytin joko vaijerilla napinläpeen/vetoketjuun tai nastalla suoraan vaatteen saumaan, EI esim. pesuohjelappuihin. Huomioithan, että hälyttimen nastan neula tekee helposti reiän kankaaseen, joten kiinnitä kiinnityksen kestävään kohtaan, ei koskaan suoraan kankaaseen (poikkeuksena harvat kankaat, kuten neuleet).
Kenkiin kiinnittäessä jätämme hälyttimen kengän ulkopuolelle, sillä näin kenkää voidaan vielä sovittaa ja myyjät saavat hälyttimen irrotettua helpommin. Varmista myös itse, että kiinnitetty hälytin pysyy kiinni kuten pitääkin.
Hälytinkoteloita löytyy myymälästämme muutamia 0,30€/kpl (max 3 kpl/myyntipaikka).
Ilmoitamme kaikki havaitsemamme varkaudet poliisille. Liikkeessämme on tallentava kameravalvonta sekä hälytinportti.
Myyntijakson aikana
suosittelemme myyjää käymään järjestämässä ja täyttämässä myyntipaikkaa aukiolon puitteissa. Voit toki käyttää myös täyttöpalvelua. Myyntiä edistää siistit ja ei liian täynnä olevat hyllyt ja vaaterekit! Tarkistathan, että hintalaput ovat pysyneet tuotteissasi. Toisen myyjän myyntipaikallesi eksyneet tuotteet voit tuoda joko kassalle tai viedä oikealla paikalle, kiitos.
Myyntipaikan tuotteiden hinnan alentaminen
tapahtuu ilmoittamalla asiasta kassalle, jonka jälkeen alennus astuu voimaan. Ilmoitus alentamisesta käy myös puhelimitse hyllynumerolla sekä asiakasnumerolla ja nimellä. Voit alentaa kaikki tuotteesi haluamallasi alennusprosentilla joko 25, 30, 50 tai 70 %. Henkilökunta antaa sinulle tai he asentavat myyntipaikkaan laitettavan alennuksesta kertovan kyltin.
Huomioithan, että alennus asetetaan asiakasnumerosi yhteyteen ja kassa alentaa automaattisesti kaikki myymälässä myynnissä olevat tuotteesi eri myyntipaikoissa (esim. kellovitriini tai pitkävaaterekki).
Alennus ei poistu automaattisesti esim. paikanvaihdon yhteydessä. Kun asiakasnumerolla oleva viimeinen myyntijakso päättyy ja asiakas pyytää lopputilitystä, alennus poistetaan. Asiakas on velvollinen ilmoittamaan, jos hän haluaa alennuksen pois päältä aiemmin kuin myyntijakso päättyy. Alennuksen poisto tulee voimaan seuraavana päivänä. AarreVakka Oy ei hyvitä asiakkaan toimesta päälle jääneen alennuksen aiheuttamaa myynnin vajetta.
Myyntijakson päättyessä
AarreVakka:n henkilökunta kokoaa tuotteet pois myyntipaikalta. Tuotteet voi tulla noutamaan 2 päivän kuluttua myyntijakson päättymisestä kassalta ja viimeistään kahden viikon (14 vrk) sisällä. Tarkistathan, että kaikki myymättömät tuotteesi on kerätty. Puuttuvista tuotteista voit ilmoittaa kassalle (tuotekuvaus ja hintalapun numero) niin pyrimme parhaamme mukaan löytämään tuotteet. Emme kuitenkaan vastaa rikkoutuneista tai varastetuista tuotteista. Myyjä voi tuoda kerättäviä tuotteita varten nimikoidut kassit.
Kahden viikon (14 vrk) kuluttua noutamattomat tuotteet siirtyvät vastikkeetta AarreVakka Oy:n omistukseen ja se päättää tuotteiden jälkikäsittelystä. Myyjä voi jo sopimusta tehdessään sopia noutaako vai jättääkö tuotteensa jälkikäsittelyyn. (Jälkikäsittely= tuotteet vastikkeetta AarreVakan omistukseen ja me kierrätämme tavarasi, pääsääntöisesti HyväKiertää-hyllyssä)
Myyjän myyntipaikka voidaan yksipuolisesti päättää kuuden (6) myyntijakson jälkeen, mikäli myyntipaikkajonossa on muita myyjiä. Myyntijakso voidaan mahdollisesti myös yksipuolisesti päättää, mikäli kuluneen jakson kokonaismyynti ei ole vähintään hyllykössä 26 euroa tai vitriinipaikassa 12 euroa. Kaikissa näissä tilanteissa olemme yhteydessä myyjään ja tyhjennämme myyntipaikan päätettävän myyntijakson lopuksi.
Myyntitulojen tilitykset
suoritamme joko käteisellä (5% rahannostopalkkio) myyjälle tai myyjän ilmoittamalle pankkitilille myyntijakson päättymisen jälkeen 7 vuorokauden kuluessa. Tilitykset pankkiin tehdään yleensä perjantaina. Mahdollisesta välitilityksestä varausjaksossa tulee sopia kassalla.
Käteistilityksessä myyjän tulee kuitata allekirjoituksellaan hyväksyvänsä myynnin 2 -30 vrk kuluttua myyntijakson päättymisestä, jotta maksu voidaan suorittaa. Allekirjoitus tehdään kassalla viimeistään tunti (1h) ennen myymälän sulkemisaikaa.
Käteismaksu suoritetaan vain sopimuksen tehneelle henkilölle ja hänen tulee todentaa henkilöllisyytensä maksutilanteessa. Käteistilityksestä veloitamme 5%:n rahannostopalkkion. AarreVakka Oy ei sitoudu pitämään käteisvaroja kassassa tilityksiä varten, joten tilitys voidaan pyytää siirtämään esim. seuraavaan päivään käteiskassan tilanteen mukaan.
Pankkisiirtoja teemme kerran viikossa, pääsääntöisesti perjantaisin, ja pankkisiirrosta emme veloita siirtopalkkiota. Pankkitilitystä ei tarvitse kuitata kassalla. Emme maksa missään tapauksissa tilillämme olevalle myyntisaldolle korkoa. Mahdolliset maksurästit kuittaamme myynnistä ennen tilitystä.
Jatkuvassa myyntijaksossa tilitys on pääsääntöisesti 15. ja 30. päivä, maksimissaan neljän myyntijakson välein, ja myynti maksetaan ainoastaan pankkitilille.
Asiakkaan vastuulla on huolehtia, että Jeemlyn omissa tiedoissa oleva tilinumero on ajantasainen. Muista tilinumeroa laittaessa painaa tallenna-painiketta! AarreVakka oy ei vastaa väärälle tilille menneestä tilityksestä, mikäli asiakas on ilmoittanut väärän tilinumeron tai ei ole päivittänyt sitä ajan tasalle.
Myyjä on velvollinen itse muistamaan milloin on viimeinen myyntipäivä. Myyntijaksonsa pituuden voi tarkistaa itse Jeemlystä. Tilinumerottomat asiakastiedot: mikäli myyjä ei 30 vrk kuluessa myyntijakson päättymisestä käy allekirjoituksellaan hyväksymässä tilitystä, siirtyy myynnin saldo kokonaisuudessaan vastikkeetta AarreVakka Oy:lle. Emme muistuta myynnin kuittaamisista.
Jälkimyynti
Jos myyntituotteitasi myydään myyntijaksosi päättymisen jälkeen, niin myynnit kirjautuvat asiakastilillesi. Jälkimyynnillä myydyistä tuotteista on AarreVakka Oyllä oikeus pidättää 30% myyntiprovisio.
Mikäli käteistilitettävää jälkimyyntiä ei käydä kuittaamassa 30 vrk kuluttua myyntijakson päättymisestä, siirtyy myynnin saldo kokonaisuudessaan vastikkeetta AarreVakka Oy:n omistukseen. Emme muistuta jälkimyynnin kuittaamisista.
Löydetyistä hintalapullisista myymättömistä tuotteista myyntijakson jälkeen ilmoitetaan myyjälle, mikäli sopimusta tehdessä ei ole sovittu jälkikäsittelystä. Mikäli myyjä ei nouda tuotteitaan 14 vrk aikana ilmoitusajankohdasta lukien, siirtyvät tuotteet vastikkeetta Aarre-Vakka Oy:n omistukseen ja se päättää tuotteiden jälkikäsittelystä.
Myyntipaikan peruutus
tai aikaistettu lopetus tulee tehdä viimeistään 3 vrk ennen uuden myyntijakson alkua. Ilmoitus tulee tehdä kassalla, puhelimessa tai laittamalla tekstiviestiä asiasta (nimi ja asiakasnumero mainittava viestissä). Sähköposti tai muut mahdolliset viestikanavat eivät ole käytössä peruutusasioissa.
Myyntipaikkamaksun jälkeen varaus on sitova. Myyntipaikkamaksua ei palauteta peruutustapauksissa. Maksetun myyntijakson voi kuitenkin siirtää eteenpäin, mikäli ilmoittaa asiasta 5 vrk ennen myyntijakson alkamista (ei koske jatkuvaa myyntijaksoa). Myyntijakson siirron yhteydessä paikka mahdollisesti vaihtuu.
Mikäli myyjä myöhästyy myyntijaksonsa aloituksesta (minkä tahansa syyn vuoksi) tai keskeyttää myyntinsä ennen myyntijaksonsa loppumista, AarreVakka Oy ei maksa paikkavuokrasta hyvitystä.
AarreVakka:lla on oikeus katkaista häiriköivän, sopimattomasti käyttäytyvän, selkeästi piraattituotteita myyvän tai varastavan myyjän myyntijakso. Myyjän tulee hakea tuotteensa pois kuten lopetuksessakin, mikäli ei ole sopinut jättävänsä tuotteitaan jälkikäsittelyyn. Myyntipaikan vuokraa ei palauteta. AarreVakkan henkilökunnalla on myös oikeus kieltää ko. myyjän tai samoin toimivan asiakkaan tulo liikkeen tiloihin jatkossa.
Oikeudet ja vastuuvapaus
Myyntipaikan vuokraaja vakuuttaa, että hänellä on omistusoikeus myytävään tavaraan. Kaikki myytäviin tavaroihin liittyvät vastuut kuuluvat myyntipaikan vuokraajalle. Huomaamistamme väärinkäytöksistä ilmoitamme poliisille.
Emme vastaa rikkoutumisesta, varastetuista tai kadonneista tuotteista. Emme myöskään vastaa tavaroiden tuhoutumisesta tai tilittämättä jääneistä tuotteista vesivahingon, tulipalon, murron, ilkivallan, vahingonteon tai muun henkilökunnastamme riippumattoman syyn sattuessa. Rikkoutuneesta tavarasta pyrimme veloittamaan merkityn hinnan sen rikkojalta.
Emme vastaa kassajärjestelmän mahdollisista toimintakatkoksista johtuvia myyjälle aiheutuvia haittoja /myyntitulojen vähyyttä.
Pidätämme kaikki oikeudet järjestellä myyntipaikkoja sekä ottaa myyntipöydistä ja myynnissä olevista tuotteista kuvia mainostarkoituksiin ja julkaista kuvia sosiaalisessa mediassa.
Saatamme käyttää myyntipaikkojen myyntituotteita liikkeen myynti-ikkunalla ja teema-alueilla. Henkilökunta päättää alueille asetettavista tuotteista ja myyjillä ei ole oikeutta itsenäisesti asettaa tuotteitaan näille alueille.
Pidätämme kaikki oikeudet yksipuolisesti muuttaa AarreVakka Oy:n hinnastoja, sääntöjä ja niiden ehtoja sekä aukioloaikoja.
Pidätämme oikeuden sulkea myymälä työntekijöiden sairastapausten ja sijaisten saamattomuuden vuoksi. Tällaisessa tilanteessa hyvitämme myyjälle kiinniolopäivän paikkahinnassa.
Maksamattomat maksut AarreVakka Oy hoitaa perintäyhtiön kautta.
Sopimusehtojen hyväksyminen sisältää myös kaiken tiedon hyväksymisen, joka ilmaistu Hyllypaikka- ja lisäpalveluiden kuvaus osiossa.
Kaikissa epäselvissä tilanteissa kysy neuvoa henkilökunnaltamme, joka palvelee ja auttaa mielellään.